Slingshots Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

· Registered
24 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hi guys!

I looked for a fork design, which supports the sideshooting technique and found the brilliant „Pocket Predator" slingshots from William Hays. The slingshot I have build was strongly inspired by this design. I used 12 mm multiplex between two 18 mm boards of spruce. It required lots of filing until it nicely fitted my hand. The wood was finally soaked in linseed oil for several days, then waxed and polished.

Human body Gesture Wood Fawn Musical instrument

Wood Table Plant String instrument Fawn

Vertebrate Body jewelry Gold Finger Wood

Thanks for watching!

Attachments

· Registered
344 Posts
Servus Aleister!

Sehr schöne Arbeit von dir. Gefällt mir sehr gut! Da sieht man wieder mal, dass es nicht immer Hart- oder Edelhölzer sein müssen. Ich bin echt überrascht, wie schön die Maserung der Fichte durch das Öl herausgekommen ist. Muss ich bei Gelegenheit auch mal ausprobieren. Fichte war für mich bis jetzt immer nur Brennholz. Auch die Leimfugen schauen perfekt aus. Weiter so! Gute Entscheidung mit dem Multiplex Kern, da Fichte ja doch sehr weich und nicht gerade widerstandsfähig ist. Wie lange hast du gebraucht wenn ich fragen darf?

Grüße aus Bayern,

Simon

· Registered
24 Posts
Guude aus Hessen!

Danke sehr Leute!

@Gardengroove: Für den Entwurf und das Aussägen der Rohform hab ich einen Abend gebraucht. Zum Raspeln und schleifen ganze zwei Abende. Dann hab ich den Rahmen 4 Tage in kaltgepresstem Leinöl eingeweicht, einen Tag getrocknet und intensiv poliert. Zusammengefasst: etwa eine Woche. Ich muss sagen ich mag Fichte ganz gern. Das Holz ist total billig und lässt sich einfach bearbeiten. Durch das Ölbad wurde das Holz deutlich schwerer und auch etwas fester.

· Premium Member
2,320 Posts
Very nice. Spruce is a wood we don't see catty's made by very often around here, well done!

· Super Moderator
10,906 Posts
Looking at the photo, I see a face with a bouffant hairdo ... on the left you can see the eyebrow ridge, the nose, and the chin. On the right is a bouffant hair do. The fork tips could be some sort of hat. Very interesting design. You have done a nice job.

Cheers ..... Charles

1 - 12 of 12 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.