Slingshots Forum banner
1 - 20 of 28 Posts

·
Registered
160 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Heute habe ich mal eine R10 mit Magazin gemacht. Sie besteht aus drei Schichten Sperrholz (9mm Buche, 12mm Birke, 9mm Buche). Somit konnte ich mehr Platz für die Kugeln schaffen.

Today I made an R10 with a magazine. It consists of three layers of plywood (9mm beech, 12mm birch, 9mm beech). So I was able to create more space for the balls.
Wood Sculpture Art Material property Font

Font Wood Wall Cross Symbol

Wood Font Art Symbol Metal

Wood Font Metal Plywood Hardwood

Dadurch passen 18 Stück 8mm Kugeln rein.
Gehalten werden die Kugeln durch einen Magneten.

This means that 18 pieces of 8mm balls fit in.
The balls are held in place by a magnet.

·
Registered
160 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ja klar, ein Schalter muss sein. Ich habe ihn nur der Einfachheit halber nicht eingezeichnet.
Ich werde mal die kommenden Tage etwas herum experimentieren^^.
Ich liebe dieses forum, weil ihr mir helft neue Ideen zu schöpfen und sie auszuprobieren, danke.

Yes, of course, there has to be a switch. I didn't draw it for the sake of simplicity.
I'll experiment a bit in the next few days ^^.
I love this forum because you help me to create new ideas and try them out, thanks for that.

·
Registered
160 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Tatsächlich schließe ich erst seit ca 5 Tagen TTF.
Davor habe ich auch nur OTT geschossen.
Die R10 habe ich gewählt, weil sie genug Platz bietet, aber sie liegt wirklich gut in der Hand.

In fact, I've only been closing TTF for about 5 days.
Before that I only shot OTT.
I chose the R10 because it offers enough space, but it feels really good in the hand

·
Registered
Love me some slingshots.
3,264 Posts
Der erste Versuch ist fertig.
Ich habe die Batterie und den Schalter erstmal außerhalb der Slingshot gelassen.

The first try is done.
I left the battery and switch outside of the Slingshot for now.
View attachment 375057
View attachment 375059
View attachment 375058
View attachment 375060
View attachment 375063
View attachment 375062
View attachment 375061
View attachment 375064
View attachment 375065
View attachment 375066
Beautiful work you didn't waste any time!

·
Registered
Love me some slingshots.
3,264 Posts
Der erste Versuch ist fertig.
Ich habe die Batterie und den Schalter erstmal außerhalb der Slingshot gelassen.

The first try is done.
I left the battery and switch outside of the Slingshot for now.
View attachment 375057
View attachment 375059
View attachment 375058
View attachment 375060
View attachment 375063
View attachment 375062
View attachment 375061
View attachment 375064
View attachment 375065
View attachment 375066
Beautiful work you didn't waste any time!

·
Registered
160 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Ja rein optisch kann man da sogar noch viel mehr rausholen, aber eigentlich sollte es das ziehlen optimieren.
Ich würde bei der nächsten Version die Spalte der Lichtquelle verkleinern, um somit einen präziseren Zielpunkt zu erhalten.

Yes, you can get a lot more out of it from a purely visual point of view, but it should actually be optimized.
In the next version, I would reduce the column of the light source in order to get a more precise aiming point.

·
Registered
Love me some slingshots.
3,264 Posts
Ja rein optisch kann man da sogar noch viel mehr rausholen, aber eigentlich sollte es das ziehlen optimieren.
Ich würde bei der nächsten Version die Spalte der Lichtquelle verkleinern, um somit einen präziseren Zielpunkt zu erhalten.

Yes, you can get a lot more out of it from a purely visual point of view, but it should actually be optimized.
In the next version, I would reduce the column of the light source in order to get a more precise aiming point.
It would be cool to have a OTT that has LED lights and aligned up fashion kind of like a bow sight

1 - 20 of 28 Posts