Slingshots Forum banner

De Zwarte Kunsten doen herleven - Frameless Shooting

49K views 428 replies 51 participants last post by  Smallslinger  
#1 ·
Oké, ik denk dat het tijd is dat we een uitgebreide frameloze thread samenstellen. Deze wordt een beetje anders, want ik hoop interesse te wekken bij nieuwe rekruten voor deze stijl, en ook een paar veteranen zover te krijgen dat ze hun zegje doen over wat ze de laatste tijd doen en hoe ze het doen. Ik zal de komende weken werken aan een artikel over verschillende oorsprongen en variaties op deze specifieke stijl. Mijn vriend Min Mao van SniperSling Slingshots in China heeft me een paar geschiedenislessen gegeven die ik zal delen, evenals de voordelen en de logica rondom het schieten op deze manier. Iedereen die een beetje info wil inbrengen, een vraag wil stellen, een video wil plaatsen of een setup wil delen, aarzel niet. Dit is een thread voor frameloze schutters van alle niveaus om ideeën en methoden te delen en te proberen meer te leren en beter te worden in deze mystieke stijl.

Laat ik dit aftrappen door te zeggen dat ik onlangs 6 mm staal heb geschoten met een lus van 1632 en een microvezel zakje. Ik ben *verbaasd* hoe snel, vlak en accuraat deze setup is. Meestal schiet ik een 2040 lus met alles van .36 -.45 lood tot 5/8" knikkers, dus ik dacht dat de 1632 in wezen een middelmatige papierpons of een close ranch can popper zou zijn. Niet dus. Deze setup heeft genoeg punch en precisie voor 15 yard blikken de hele dag door! Aangenaam verrast, twee sets gemaakt, een magnetisch koord en net 1000 6mm's besteld, veel plezier voor weinig geld!

Dus doe mee, wat is jouw setup als je de frames achter je laat!?
eae6ecce7e35d833b60fbc1069c91766.jpg

Verzonden vanaf mijn LM-X210APM met Tapatalk

#3 ·
Ik moet dit proberen! Ik hoop dat mensen wat nieuwe foto's of video's plaatsen over handposities en technieken.

Heeft de ringvingerstijl voordelen ten opzichte van een solo band/buis? Ik neig ernaar om eerst de ringvinger te proberen. Ik had er een van het klemtype van GZK, maar ik heb hem weggegeven bij een ruil. Handelaar berouw!

#6 ·
Ik ben net ongeveer 3 weken geleden begonnen met frameloos schieten, dankzij wat slingmail van Ray (Kawkan) die me 3 bareback/frameloze rigs stuurde.

Degene die ik het meest schiet en dagelijks om mijn pols houd, is een enkele lus van 1632 tubing met een microvezel zakje....schieten met BB's en 1/4"

De grootste tip die ik kan delen en die ik heb geleerd (na herhaaldelijk geklungel en de buis die meerdere keren van mijn wijsvinger rolde) was om een goede voorspanning of spanning op de band te zetten VOORDAT je je wijsvinger op zijn plaats onder de bovenste buis plaatst, plus, ik vind het makkelijker voor mij om het frame te maken, als ik de tubing over mijn pink lus in plaats van de twee middelvingers.

Dat waren de twee belangrijkste dingen die ik heb geleerd om me te helpen frameloos te beginnen schieten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Ik was geïnteresseerd in waar frameless over ging en heb gisteren een paar YouTube-video's bekeken. Je bericht heeft me gemotiveerd. Enkele 117b met BB-zakje om te beginnen. Simpeler kan het niet. Vanmorgen geschoten en het lijkt erop dat er een kleine leercurve zal zijn. Maar wat een lol.
Ik vond de banden bij wallyworld voor $2,69 voor een zak van 4 oz.

Attachments

#12 ·
...Dus als Darrell het kan, dan moet ik het ook proberen!

Eigenlijk heb ik dit een tijdje geleden geprobeerd toen er een uitdaging was in een facebook sling groep. Ik probeerde echter platte banden en grotere munitie. Ik slaagde erin om ronde 1 van de uitdaging te halen, waarbij ik slechts twee keer in mijn vingers schoot. Toen de uitdaging te moeilijk werd, ging ik verder met andere, gemakkelijkere dingen zoals PFS-schieten!

Darrell noemde de 1632 bandopstelling en wist dat ik er een paar in mijn voorraad had. Ik maakte een 18" band met het lichtste en kleinste GKZ-zakje dat ik had. Het regent hier vandaag, dus ik plink alleen maar uit de garagedeur op dingen waar ik niet op zou moeten schieten! :WasntMe:

Maar ik moet zeggen, de 1632 opstelling met 1/4" staal en 3/8" klei is behoorlijk indrukwekkend en lijkt accuraat te zijn (althans op de plek waar ik mikte)!

Ik ga dit zeker veel vaker schieten.

Attachments

#14 ·
Ik denk dat ik het heb uitgezocht. Wat is de favoriete maat buis van mensen om mee te schieten? Ik hou van 1745 en 2050.
1632 x 6mm, 1745 x 5/8" knikkers, 2040 x .36 loden kogels :)

#15 ·
Ik ben pas 3 weken geleden begonnen met frameloos schieten, dankzij wat slingmail van Ray (Kawkan) die me 3 bareback/frameloze rigs stuurde.

Degene waar ik het meest mee schiet en die ik dagelijks om mijn pols heb, is een enkele lus van 1632 tubing met een microvezel zakje....schieten met BB's en 1/4"

De grootste tip die ik kan delen en die ik heb geleerd (na herhaaldelijk geklungel en de tube die meerdere keren van mijn wijsvinger rolde) was om een goede pre-stretch of spanning op de band te zetten VOORDAT je je wijsvinger op zijn plaats onder de bovenste tube plaatst, plus, ik vind het makkelijker voor mij om het frame te maken, als ik de tubing over mijn pink lus in plaats van de twee middelvingers.

Dat waren de twee belangrijkste dingen die ik heb geleerd om me te helpen frameloos te beginnen schieten.

Kan het niet meer eens zijn over 1632 en licht staal & het punt dat je toevoegde over het creëren van pre-spanning op de rig voordat je uittrekt voor de schot is *cruciaal* voor consistent schieten.

Ik ben het eens, mijn goede heer!

#16 ·
Ik moet dit proberen! Ik hoop dat mensen wat verse foto's of video's plaatsen over handposities en technieken.

Heeft de ringvingerstijl voordelen ten opzichte van een solo band/buis? Ik neig ernaar om eerst de ringvinger te proberen. Ik had er een van het klemtype van GZK, maar ik heb hem weggegeven bij een ruil. Handelaarsberouw!
Er is een man die op YouTube Volp heet, hij heeft een paar geweldige video's en een paar instructies over zijn techniek, hij is meestal een flatband-man. Dat is ook iets om te overwegen, flats wikkelen zich om de vinger en houden de positie gemakkelijker vast dan buizen.

#20 ·
Ik ben pas een paar weken geleden begonnen met frameloos filmen. Het is een van mijn favorieten om te filmen. Deze video is van toen ik het voor het eerst probeerde.
Ik zal er snel een nieuwe maken!
Haha...geweldige video. Elke blik naar de camera zei: "Sweet, de cijfers gemist!!!" [emoji3166]

Verzonden vanaf mijn SM-G965U met Tapatalk

#21 ·
Ik doe mee, Chef. Net als Skaard ben ik al een paar jaar zo nu en dan aan het knutselen. Wanneer ik een frameloos tuig aantrek, herinner ik me een draad waar de beruchte Jolly Roger het huis afbrandde met glorieuze beledigingen aan degenen die het Slingshot Forum bevolkten met 'niets dan vingers en onzin'! [emoji38][emoji38] Maar serieus, ik denk dat ik mezelf verraste nadat ik een set had gemaakt en daadwerkelijk mijn doel had geraakt. Omdat het niet zo ontmoedigend was, heb ik gewoon een setje bij de hand voor noodgevallen. De laatste tijd heb ik een serieus goedkope Flatband Clamp van Pocket Predator gekocht en die in mijn tas bewaard om te gebruiken als alles mislukt. Ik vind de flatband fijn omdat het de stress verdeelt over een beter beheersbaar gebied op mijn pijnlijke vingers. De buizen houden waar ze horen te zijn is voor mij iets moeilijker dan de flats.
3bfba67e1eb26316e1a3c0dee76dc279.jpg

#22 ·
Ik doe mee Chef. Net als Skaard heb ik de afgelopen jaren af en toe zitten knutselen. Wanneer ik een frameloos tuig aantrek, herinner ik me een draad waar de beruchte Jolly Roger het huis platbrandde met glorieuze beledigingen aan degenen die het Slingshot Forum zijn met 'niets dan vingers en onzin'! [emoji38][emoji38]
Maar serieus, ik denk dat ik mezelf verraste nadat ik een set had gemaakt en daadwerkelijk mijn doel had bereikt. Omdat het niet zo ontmoedigend was, heb ik gewoon een setje bij de hand voor noodgevallen. De laatste tijd heb ik een serieus goedkope Flatband Clamp van Pocket Predator gekocht en die in mijn tas bewaard om te gebruiken als al het andere faalt. Ik hou van de flatband omdat het de stress verdeelt over een beter beheersbaar gebied op mijn pijnlijke vingers. De buizen houden waar ze horen te zijn, is voor mij een beetje moeilijker dan de flats.
3bfba67e1eb26316e1a3c0dee76dc279.jpg

Ja oude JR lol.. Hij knapte zijn kaken toen ik 10/10 binnen 2" van 10m frameloos in die ene video plaatste LOL. Hij was een grappige kerel, ik mis zijn geouwehoer haha. Ja, flats zijn gemakkelijker, die clips kunnen ook geweldig zijn, ze laten je ook taps toelopen zonder frame, wat meer deuren opent in termen van mogelijk jagen. Geef de toewijding van meditatie, zo behandel ik het. :)

#24 ·
Dus na het bekijken van een paar YouTube-video's van Chinese schutters en een van een slingeraar genaamd Volp, heb ik een ander verankeringssysteem gevonden. In plaats van te proberen de buizen over de vingernagels te brengen, heb ik het op hun manier geprobeerd, over de knokkel en de bal van de duim, veel comfortabeler voor mijn oude vingers. Op de foto's is een touwtje te zien, niemand hier om foto's te maken behalve ik en de honden, en ze wezen er allemaal op dat ze geen duimen hadden, dus moest ik de spanning met mijn tanden vasthouden, LOL! Ik denk dat dit heel goed zou kunnen werken :)

Attachments

#25 ·
Dus na het bekijken van een paar YouTube-video's van een paar Chinese schutters en een van een slinger genaamd Volp, heb ik een ander verankeringssysteem gevonden, in plaats van te proberen de buizen over de vingernagels te brengen, heb ik het op hun manier geprobeerd, over de knokkel en de bal van de duim, veel comfortabeler voor mijn oude vingers, op de foto's is dat een touwtje, niemand hier om foto's te maken behalve ik en de honden, en ze wezen er allemaal op dat ze geen duimen hadden, dus moest ik de spanning met tanden vasthouden, LOL! Ik denk dat dit heel goed zou kunnen werken :)
Ja, zo houd ik frameloos ook skarrd

#26 ·
Dus na het bekijken van een paar YouTube-video's van een paar Chinese schutters en een van een slinger genaamd Volp, heb ik een ander ankersysteem gevonden, in plaats van te proberen de buizen over de vingernagels te brengen, heb ik het op hun manier geprobeerd, over de knokkel en de bal van de duim, veel comfortabeler voor mijn oude vingers, op de foto's is dat een touwtje, niemand hier om foto's te maken behalve ik en de honden, en ze wezen er allemaal op dat ze geen duimen hadden, dus moest ik de spanning met tanden vasthouden, LOL! Ik denk dat dit heel goed zou kunnen werken :)
Ja, zo houd ik frameloos ook skarrd

ja, dat over de vingernagels/kromme vingers is een no go voor deze oude handbotten